טיפים ומדריכים לטיולים ברחבי העולם למטיילים

1000 מיילים של הליכה בשביל אברהם במזרח התיכון

אם אתם אוהבים את החוץ ותמיד חלמתם לטייל במדבר, אז תתרגשו לדעת שיש שביל שעובר ב-10 מדינות שונות. שביל זה, המכונה שביל אברהם, משתרע על פני 1,000 קילומטרים מים המלח בישראל ועד לים השחור בגיאורגיה. לאורך הדרך יוכלו המטיילים לראות כמה מהנופים היפים ביותר עלי אדמות. טיול מאתגר זה נהדר להרפתקנים שמוכנים לחקור את הטבע ולבלות זמן הרחק מחיי היומיום שלהם. אם אתה מעוניין ללמוד עוד על הטיול האפי הזה, המשך לקרוא למידע נוסף.

למד על דרכו של אברהם

לא הרבה אנשים יודעים על שביל אברהם, מה שהופך אותו למסלול ייחודי לטיול בו. בניגוד לשביל האפלצ'ים המפורסם או שביל פסיפיק קרסט, מסלול זה אינו מוכר היטב, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור מטיילים המחפשים לחקור שבילים לא ברורים יותר. השביל נקרא על שמו של אברהם, המייסד המיתולוגי של שלוש הדתות הגדולות בעולם - יהדות, נצרות ואיסלאם. האגדה טוענת ששלוש הדתות הן צאצאי האב הקדמון המשותף אברהם, שלפי האמונה בנה מזבח במזרח התיכון לפני כ-4,000 שנה. בין אם אתם מאמינים לאגדה ובין אם לא, טיול רגלי במסלול הוא דרך מצוינת לחקור את המורשת התרבותית של המזרח התיכון. תזכו לחקור כמה מהמקומות הקדושים ביותר בעולם, כולל יער הנשמות, בו מטיילים עולי רגל מוסלמים בדרכם למכה.

תנאי טיול

טיול בשביל אברהם ייקח אותך דרך מגוון רחב של אקלים, אז היו מוכנים לחוות כל דבר. תעברו ממדבריות חמים לפסגות הרים מושלגות וביצות לחות ביניהן. מומלץ להימנע מהקטע המדברי של השביל בחודשי הקיץ החמים, אז נסו לטייל במסלול זה במהלך החודשים הקרירים יותר, אם אפשר. חודשי החורף במזרח התיכון הם בדרך כלל מתונים ואינם מהווים דאגה גדולה, אך תמיד יש סיכוי להתרחש שלג בגבהים גבוהים יותר. יחד עם זאת, חלקים מסוימים של השביל לא יהיו אפשריים לטיול במהלך החורף עקב הצפות ושבילים בלתי עבירים. החדשות הטובות הן שניתן לטייל ברובו של השביל בכל עת של השנה, מה שהופך אותו לנגיש יותר עבור אנשים מכל רמות המיומנות.

אילו מדינות כלולות בנתיב?

השביל עובר ב-10 מדינות שונות תוך כדי נסיעה של למעלה מ-1,000 מיילים. רשימת המדינות המלאה היא כדלקמן: ישראל - מטיילים יתחילו את המסלול בים המלח, הנקודה הנמוכה ביותר על פני כדור הארץ. משם ייסעו במעלה הרי יהודה לירושלים, האתר הקדוש ביותר ליהדות. פעם אחת לירושלים, מטיילים יכולים לבקר בכותל הכאילה, שבו אנשים רבים משאירים תפילות כתובות. אחרי ירושלים, השביל עובר לכנרת, שם מספרים שישו הלך על המים. משם יוכלו המטיילים לבקר ברמת הגולן, אזור שנשלט לאחרונה על ידי דאעש. סוּריָה

- מטיילים יעברו במדבר הסורי בדרכם לדמשק בירת סוריה. לדמשק היסטוריה עשירה כאחת הערים המאוכלסות ברציפות העתיקות בעולם. מדמשק, מגלי ארצות יכולים לנסוע בקרבת מקום למערות מגילות ים המלח, שם נשמרים העותקים העתיקים ביותר של התנ"ך. עִירַאק

- מדמשק יכולים מטיילים לנסוע לעיר ארביל, בירת כורדיסטן העיראקית. ארביל הוא מקום נהדר לבקר בו אם אתה רוצה ללמוד יותר על התרבות של העם העיראקי. מארביל יכולים המטיילים לנסוע למדבר העיראקי, שם ימצאו את העיר העתיקה בבל, כמו גם את הגנים התלויים המפורסמים של בבל. מהמדבר, מטיילים יכולים לנסוע לעיר בגדאד, שם הם יכולים לראות את המסגד הגדול של סמארה ואתרים היסטוריים נוספים. יַרדֵן

- מטיילים יעברו במדבר הירדני בדרכם לעיר העתיקה פטרה, אחד האתרים המפורסמים בעולם. מחוץ לעיר, מטיילים יכולים למצוא את ה-Sik המפורסם, קניון צר המוביל אל האוצר הגדול. מפטרה יכולים המטפסים להמשיך לוואדי רום, מקום מצוין לצאת לספארי מדברי.

טיפים לנסיעה בנתיב

אם תחליטו לטייל במסלול הזה, היו מוכנים שזו תהיה הרפתקה אינטנסיבית. השביל לוקח לעתים קרובות מטיילים דרך אזורי מלחמה, מדבריות וביצות מסוכנות, אז בואו מוכנים לכל דבר. אחת הדרכים הטובות ביותר להתכונן למסע הזה היא להיכנס לכושר לפני כן. השביל הזה לא מיועד לבעלי לב חלש, ותרצו להיות בכושר טוב אם תרצו להשלים אותו. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שזהו מסלול טיול, מה שאומר שסביר להניח שתצטרכו ויזה כדי לגשת למדינות השונות. ודא שיש לך את כל הניירת הדרושה, והקפד לבדוק שוב את דרישות הויזה לפני הנסיעה שלך. עם כל האמור, טיול במסלול זה הוא חוויה של פעם בחיים שלעולם לא תשכח. זו דרך נהדרת לראות את המזרח התיכון, ותזכו לחוויות ייחודיות שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר.